ایرانیان در پیگیری حقوق خود و دفاع از كشورشان، مصمم،قاطع و متحدند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا،' كاظم غریب آبادی '، در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران كه با حضور جمع كثیری از سفرا، دیپلمات ها، مسوولان سازمان های بین المللی مقیم، جامعه فرهنگی، علمی، اقتصادی و اصحاب رسانه های هلندی در محل اقامتگاه سفیر برگزار شد، همچنین تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه نسبت به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و خواهد بود.

غریب آبادی،افزود: ایران با داشتن بیش از 7500 سال تاریخ فرهنگ و تمدن و نیز پیشینه بیش از 3000 سال حكومتداری، در 11 فوریه 1979 با رهبری حكیمانه امام خمینی (ره) و مشاركت گسترده مردم شاهد یك انقلاب اسلامی بود كه طی آن رژیم تا دندان مسلح و تحت حمایت قدرت های خارجی، سرنگون شد.

وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی ریشه ظلم و ستم، استبداد و فساد و وابستگی به كشورهای دیگر را در ایران خشكاند، ادامه داد : نظام اسلامی در ایران با شعار استقلال و آزادی تشكیل شد و در كنار مبارزه با امپریالیسم و استكبارستیزی پایبند به اهداف و اصول قانونمداری، آزادی های مشروع، گفت و گو، تكثرگرایی و عدالت بوده است.

نظام انقلابی از همان ابتدا تصمیم گرفت كه ایران را از وابستگی به قدرت های خارجی برهاند.

سفیر ایران در لاهه خاطرنشان كرد: مردم ایران با یك رای قاطع در انتخاباتی آزاد،جمهوری اسلامی و دموكراسی دینی را به عنوان مشی حیات سیاسی خود برگزیدند و نظام ایران متكی به مردم خود و مشاركت آنان در تمامی عرصه ها از جمله مدیریت كشور است.

وی تاكید كرد: در سال های پس از انقلاب اسلامی، سالانه حداقل یك انتخابات در ایران برگزار شده و همه مقام های بلندپایه كشور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق انتخابات مردمی برگزیده می شوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه، در ادامه درخصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: 'امروزه ملت بزرگ ایران توانسته در زمینه های گوناگونی چون علوم، پزشكی، نانوتكنولوژی، سلول های بنیادین، هوافضا، ماهواره، دفاعی، نظامی و انرژی صلح آمیز هسته ای به موفقیت های بزرگی دست یابد.

وی ادامه داد: متأسفانه دشمنان ایران همواره برای ممانعت از دستیابی ملت ما به فناوری های پیشرفته از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای به هر اقدام و وسیله ای مانند ترور دانشمندان هسته ای دست زده اند.

غریب آبادی افزود: 'جمهوری اسلامی ایران عضو تمامی كنوانسیون های خلع سلاح و كنترل تسلیحات و به تمامی تعهدات خود پایبند بوده و می باشد. ایران از زمان تشكیل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 1956 به عضویت این آژانس درآمده و از 1970 نیز در معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای عضو شده است.

وی یادآور شد: فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران بر اساس حقوق مصرحه در معاهده و اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و تحت نظارت و اشراف آژانس دنبال می شود. در استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران و همچنین آموزه های دینی ما، سلاح های كشتار جمعی از هیچ جایگاهی برخوردار نیستند.

سفیر ایران تصریح كرد: ایرانیان ملتی صلح طلب هستند و با اینكه در سده اخیر، همواره قربانی سلاح های شیمیایی، تجاوز و تروریسم شده اند، هرگز به این شیوه های غیرقانونی و غیراخلاقی متوسل نشده اند.

سفیر كشورمان در لاهه، درخصوص اهداف اصلی فشارهای اخیر قدرت های خارجی بر نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در واقع، همه ادعاها علیه ایران و تلاش برای ارائه تصویری ناصحیح از آن با مطرح كردن بمب خیالی ایران، حاصل یك سیاست سازمان یافته و البته نخ نما است.

وی اضافه كرد : این سیاست های سازمان یافته برای منحرف كردن توجه جهانیان از ضعف نظام سلطه و افزایش نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی ایران و همچنین تهدیدات واقعی علیه نظم،صلح و امنیت بین المللی كه توسط كشورها و رژیم های دارای هزاران سلاح هسته ای از جمله رژیم صهیونیستی ، تحمیل می شود كه عضو هیچ ترتیبات بین المللی خلع سلاحی و كنترل تسلیحات نیز نیستند.

غریب آبادی درخصوص سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: 'سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل، عدم مداخله در امور داخلی دیگران، همزیستی صلح آمیز و دوستانه با همسایگان و روابط صلح آمیز با ملت ها و كشورهای مختلف بنیان نهاده شده است.

وی افزود: ایران در راستای تقویت و تحكیم صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی به ویژه در زمینه هایی مانند مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و امنیت انرژی از نقش و ظرفیت های

بسیاری بالایی برخوردار بوده و اهمیت زیادی برای تعامل سازنده و موثر با جهان بر اساس عزت، حكمت ، مصلحت و مشاركت حداكثری كشورهای مستقل در مدیریت جهان قائل است.

براساس این گزارش شب بیست و دوم بهمن و همزمان با میلاد باسعادت نبی اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، مراسم دیگری با حضور ایرانیان و مسلمانان مقیم هلند برگزار گردید كه حاضرین در این مراسم به مناسبت همزمانی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با میلاد حضرت رسول (ص) و رییس مكتب شیعه، به جشن و سرور پرداختند.

اروپام** 2051** 1701





:: برچسب‌ها: نیکون , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: